in a new part of the interview with Guerrilla Games about Killzone 2 on the Dutch website GameKings, Guerrilla talks about the graphical aspects of the game. Guerrilla talks about how their engine works and what they can do better in the future.
http://n4g.com/ps3/News-258018.aspx
Some highlights from the article:
- Defert Render Engine
- Filmische effecten
Hollywood movie ****/em> - Motion Blur per pixel
- CPU, SPU belasting (ze gebruiken de PS3 niet voor 100%)
(They don't use 100% of the PlayStation 3 his power) - In plaats van op de GPU laten ze de SPU heel veel grafische dingen berekenen. Zoals Physics, Lights en Rendering. Verder gaat het geluid ook via de SPU en dit is 7.1 comressed sound.
(In state of the GPU they use the SPU to do some graphical things like: Physics, Lights and rendering) - Hit-responds system: (Elke kogel die je afvuurt neemt een andere animatie met zich mee).
'Every bullit fire's takes a other animation with him' - Audio effecten zijn erg goed. Als iemand achter een muur staat, en hij gaat praten, dan hoor je dat het anders klinkt dan wanneer iemand zonder objecten om zich heen praat. Audio is helemaal surround, 7.1 compressed sound.
- Meer dan 230 lampen in een 'vieuw' (beeld).
(More than 230 lights into one screen) - Lights of the Helgast eye's reflects with walls.
(Lichten van de Helgast ogen reflecteren of zijn te zien op de muren). - De Engine (technologie) is ontwikkeld tijdens het maken van het spel. De Engine is dus tijdens de ontwikkeling van Killzone 2, doorontwikkeld.
(The Engine of the game is being developed when they were working on Killzone 2). - Guerrilla zegt: 'We kunnen nog veel meer uit de engine (en uit de PlayStation 3) halen dan we nu al hebben gedaan. En dit zal ook zeker in toekomstige projecten gebeuren'.
(Guerrilla say's: 'We can get more out of the PlayStation 3 then we did with Killzone 2. And this will happend in future Guerilla projects').
Log in to comment